14.1.09

Ei husmor for sine ord?

"Eg ska ALDRI bruka tøybleier..."
I går tikka det inn en bestilling hos Bleieboden.no pålydande 1328,-. Ups. Adle desse kronene for bare någen Bitti D`lish Snap-In One, BumGenius AIO, rispapir, innlegg av bambus, innlegg av hamp og innlegg av et eller aent aent stoff.
Eg trudde tøybleier kun va flanellstøystykkene som en kjøpe på SparKjøp og at det bare e miljøfanatikarar så bruke dette. Men ei tøybleia
 e ikkje bare ei tøybleia. Det e et studium som kreve fleire dagers research (så takk t Katesh!!). Og kule e dei!

Trur du at familien Indrebø ska redda jordå nå? Nei. Fleier undersøkelsar vise at engangsbleier vs tøybleier e omtrent lika møje ødeleggande for miljøet. Visst du då ikkje vaske tøyb
leiene for hånd og lufttørke då... 
Motivasjonen for denne omveltningå e å ha råd t å kjøpa snop, og få plass t snopepapiret i søplå (visst det då ikkje e av papir eller plast...). 

Så gjenstår det å sjå om dette blir en suksess hos de Indrebø.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håpe di e bedre å ha på enn innholdsfortegnelsen kan tilsei... Kule va di uansett!! Veien e ikkje lange herfra te du sjøl ende opp i ein økologisk kjortel nå... ;)
Lykke te med snopekjøp då! Støtte dåkke follt ut i denne avgjørelsen!

Catti sa...

men er det ikkje mye ekstra arbeid? Og lukt?
eg har egentlig ikkje peiling, det er bare mine fordommer.

Anonym sa...

Eg seie det bare.. Ikkje kjøp sånn, det er ei forferdelig lukt i de.. Og tro meg, eg har erfaring med det:)Tilfelle du går for det, så please, la de ha papir bleier når eg passer de:)

Inger Line sa...

Her lukte me jo gulp og oppkast dagen lang:) Nei, lukte nok ikkje så bra. Men kem går vel på vaskerommet utenom oss? Og så blir d jo mer å vaska, men med tri smårollingar blir d bare et par dråpar t i vaskehavet...
MEN me har jo ikkje prøvt dette ennå, så tiden vil vise

Anonym sa...

Lykke til! Her holder vi oss til Libero Up&go.. Gammel vane er vond å vende :-)